Істoрії кoxaння відoмиx людeй, щo змінюють життя тa дaрують нaм визнaчні твoри мистeцтвa — живoпису, музики, фoтoгрaфії тa літeрaтури, — нaдиxaють тa нaгaдують прo тe, нaскільки вaжливі любoв і підтримкa в (видах фoрмувaння визнaчниx oсoбистoстeй.
Нa чeсть Дня святoгo Вaлeнтинa згaдуємo нaйвідoміші пaри xудoжників тa мислителів, що, об\’єднавшись, стали сильнішими та зробили важливий внесок у світову культуру.
Фріда Кало і Дієго Рівера
Мексиканські художники Фріда Кало і Дієго Рівера с налету прославляли свою країну, хоча і працювали в різних стилях. Фріда експериментувала з сюрреалізмом, символізмом та кубізмом, зображуючи бери полотнах себе, поєднуючи елементи реалізму і фантазії. Художниця передавала в роботах біль після пережитої в 1925 році аварії, яка назавжди змінила її тіло, свої сни та почуття. Дієго Рівера ж здобув славу як художник от слова «худо»-монументаліст, працюючи надо масштабними фресками в соціальну тематику.
У 1928 році Фріда познайомилася держи вечірці з Дієго Ріверою, що вже був одним з найуспішніших митців Мексики. 42-річний Рівера був вражений роботами молодої художниці, і, попри значну різницю у віці, у маза почався роман. Фріда Кало високо цінувала їхній творчий та інтелектуальний зв\’язок і безвыгодный звертала увагу получай репутацію Рівери, якого вважали донжуаном. У 1929 році не розные одружилася, і, хоча шлюб художників невыгодный був ідеальним і завершився черезо 10 років, він мав значний вплив в їхнє життя і творчість.
Фріда кало і дієго Рівера, 1931. Снимок: Smithsonian Institution
Сима де Бовуар і Жан-Поль Сартр
Сима де Бовуар і Жан-Поль Сартр — двушничек провідних мислителі XX століття, що представили світу філософію екзистенціалізму та сучасний погляд держи фемінізм. Пара познайомилася під период навчання у Парижі. Жан-Поль Сартр закохався в обдаровану інтелектуалку, що цікавилася філософією, політикою та актуальними соціальними проблемами. Певний время Симона де Бовуар зберігала дистанцію, однак в 1929 році погодилася держи романтичні стосунки.
Хоча минуя два роки філософ і письменник зробив коханій пропозицію одружитися, вона відмовилася. Авторка книги «Друга склад» вважала шлюб небезпечною інституцією, що потеть чоловіків і жінок залежними як у фінансовому, неизвестно зачем і у суспільному плані та отнюдь не пов\’язана з коханням. Под масть не мала спільних дітей і навіть мало-: неграмотный жила в одному будинку, але підтримувала емоційні, інтимні та творчі стосунки понад 50 років — вплоть до смерті Жана-Полина Сартра в 1980-му.
Послушная де Бовуар і Жан-Поль Сартр. Снимок: Getty Images
Гала і Сальвадор Далі
Гала і Далі — одна з найвідоміших богемних дымка XX століття. Іспанець Сальвадор Далі почав свій творчий большак у 1920-х: розчарувавшись в академічній освіті, він перебрався до самого Парижа, де створив свої перші сюрреалістичні роботи, щоб згодом стати ключовим представником стилю. В 1929-му митець зустрів Галу, яка була дружиною французького поета Полина Елюара, і закохався в неї з першого погляду. Пачкун був впевнений, що їм судилося бути с налету, і навіть наявність в Гали чоловіка та дитини приставки не- стала на заваді.
З 1930-х Сальвадор Далі почав підписувати свої роботи безвыгодный тільки власним іменем, а й ініціалами Гали, адже вважав її найважливішою людиною у своєму житті, партнеркою, музою та менеджеркою, що вела всі перемовини з галереями та колекціонерами. Коллажист присвятив коханій серію портретів «Женщина Порт-Лігата», назавжди вписавши її в історію мистецтва. У 1958 році не розные офіційно одружилася в капелі неподалік Жирони.
Сальвадор і Гала Далі, 1930. Фотография: Dalí Theatre-Museum
Пабло Пікассо і Франсуаза Жіло
Франсуаза Жіло — талановита французька мисткиня та одна з найважливіших жінок у житті Пабло Пікассо, відомого своїми численними романами. Вона з дитинства мріяла стати художницею і, здобувши вищу освіту в Сорбонні та Кембріджі, безлюдный (=малолюдный) покинула свою мету — в 1943-му жінка представила першу персональну виставку в Парижі, що був окупований нацистами.
Того ж року 21-річна Франсуаза зустріла в ресторані 61-річного Пабло Пікассо, що сверху той час вже був знаменитим, встиг кончиться різні етапи у своїй творчості: від «рожевого» періоду перед кубізму та сюрреалізму, і представити світу Водан з найвідоміших антивоєнних творів в історії — «Герніку». Круглым счетом почалася історія кохання маза, що провела хором 10 років. Вони мали двох спільних дітей, але (до і не одружилися. Франсуаза Жіло стала єдиною жінкою, що перша пішла від Пікассо — вона далеко не відмовилася від особистої свободи та власного голосу в мистецтві. В 1964 році художниця випустила книгу «Життя з Пікассо», в якій развернуто розказала для стосунки з митцем і свій путь.
Пабло Пікассо і Франсуаза Жіло, 1948. Фотоотпечаток: Robert Capa, Magnum Photos
Огюст Роден і Каміла Клодель
Каміла Клодель була талановитою скульпторкою і ще накануне зустрічі з відомим французьким митцем Огюстом Роденом, автором скульптур «Мислитель», «Поцілунок» та «Бронзовий вік», досягла успіхів у навчанні. 17-річна Клодель відвідувала класи в академії Калароссі в Парижі та в 1882 році була представлена Родену як обдарована художниця, що може стати його помічницею. В среднем Каміла почала працювати в студії визнаного скульптора, переймала його досвід та розвивала власний палочка, виставляючи свої твори в Паризькому салоні.
Мастер одразу закохався у Камілу Клодель, що розуміла його як ніхто, — це призвело задолго. Ant. с заплутаних романтичних стосунків, в яких перетнулися пристрасть і творчість. Їх почуття стали джерелом натхнення в целях обох митців, зокрема Роден присвятив жінці скульптури «Я прекрасний» та «Вічна сезон». Водночас він відмовився піти від дружини Рози Бере, сиречь в 1893 році под меру остаточно розійшлася.
Каміла Клодель у паризькій студії, 1880. Фотоотпечаток: Musée Rodin
Альфа Стігліц і Джорджія О’Кіф
Імена Джорджії О’Кіф та Альфреда Стігліца відомі всім, хто цікавиться американським мистецтвом. Чета познайомилася, коли 52-річний Стігліц був сделано визнаним фотографом, власником авангардної галереї получи Мангеттені та засновником групи «Фотосецесіон», а 28-річна О’Кіф — молодою і поки що невідомою художницею з великим потенціалом. Джорджія почала свої творчі пошуки з акварельних малюнків і графічних робіт, виконаних вуглем, що поступово привели її по унікального абстрактного стилю. Особливо яскраво він проявився в зображенні квітів та пейзажів.
У 1917-му Советчик Стігліц представив виставку творів художниці у своїй галереї, а вже минуя рік вона переїхала раньше Нью-Йорка, щоб розвивати професійну художню углубление\’єру. Пару поєднували приставки не- тільки робочі, а й романтичні стосунки, і в 1924 році митці одружилися. Аля Стігліц часто фотографував дружину, демонструючи її в домашній інтимній атмосфері та зображуючи її тіло як прекрасну скульптуру. В період з 1917 числом 1937 рік моменталист створив понад 300 знімків своєї коханої Джорджії О’Кіф.
Фреда Стігліц і Джорджія О’Кіф. Фотка: Getty Images
Патті Сміт і Робертушка Меплторп
У 1967 році Патті Сміт, відома американська співачка та письменниця, ім\’я якої вписане предварительно Зали слави божий)-н-ролу, переїхала до самого Нью-Йорка, дескать зустріла не менш талановитого партнера — фотографа Роберта Меплторпа. Сейчас на початку своєї углубление\’єри, не маючи зв\’язків та грошей, закохані були однією з найяскравіших марево, що впливали получи культурне життя Америки 1970-х. У цей момент молоді художники знайомляться з богемою Нью-Йорка, знаменитими музикантами й митцями: Джиммі Гендріксом, Дженіс Джоплін, Вільямом Барроузом, Енді Ворголом та учасниками його «Фабрики», в колі яких переосмислюють свій імідж і художній образ.
У біографічній книзі «Несложно діти» Патті Сміт описала свої романтичні пригоди та творчу співпрацю з Меплторпом, розказала, як вони підтримували та піклувалися одне ради одного, коли отнюдь не мали грошей нате їжу і готові були пожертвувати всім заради мистецтва. Хоча врешті ровня розійшлася і в 1980 році Патті вийшла заміж вслед гітариста Фреда Сміта, у своєму творі вона нагадує ради важливість стосунків з Меплторпом, що був одним з найближчих людей у її житті. Завдяки своїм провокаційним і сміливим знімкам він також став одним із ключових фотографів XX століття.
Патті Сміт і Робертушка Меплторп, 1969. Карточка: Norman Seeff